مرا در شبکه های اجتماعی دیگر دنبال کنید

friendfeed ~~~~~~ twitter ~~~~~~ google plus

۱۳۹۲/۰۸/۱۶

ماه محرم ماه آزار روح و روان یا ماه گرامیداشت؟

الان بیشتر از یک ساعت هست که توی کوچه مون مراسم عزاداری برای امام سوم شیعیان در حال برگزاریه، مداح محترم میکروفون رو گرفته و با تمام وجود و با صدایی بلند نوحه خوانی می کنه، بلندگو هم صدا را حداقل تا چهار تا کوچه اونور تر می بره! مردم سلحشور هم که نمی دونم چند نفر هستن دارن همراهی میکنن: "حسین عشق منی، حسین عشق منی". آقای مداح هم هر از چندگاهی جَو میده و میگه: "هرکی حاجت میخواد با من بگه". "حالا میخوام ببرمتون در خونه اونی که پیش خدا خیلی بُرد داره! شاه وفا ابوالفضل". طبالِ ( کسی که طبل می زند! ) محترم هم فکر کرده که هرچقدر محکم به طبل بکوبه بیشتر ثواب می کنه! شیشه های خانه دارن می لرزن انگار که زلزله اومده، صدای دزدگیر ماشینها هم در اومده، بعضی وقتها سه ضرب طبل میزنن که واقعا روی مخ هست! نمیشه اعتراض کرد، که اگر هم اعتراض کنی بدون شک شـَر درست میشه و احتمالا تا معترض را حلق آویز کنن دست بر دار نیستن. شاید یک نفر توی خانه ش مریض داشته باشه و این صدا آزارش بده! شاید اصلا کسی مریض نباشه و مریض هم نداشته باشه اما دوست نداشته باشه بشنوه! چرا یه عده باید این حق رو داشته باشن که با صدای بلند عزاداری کنن و بقیه هم مجبور باشن بشنون، اما یه عده دیگه توی خونه خودشون با صدای کمتر از این که الان داره پرده گوش من رو پاره میکنه امکان این رو نداشته باشن که جشن بگیرن و اگر هم جشنی گرفتن صدتا مامور نیروی انتظامی و بسیجی حمله کنن و مراسمشون رو بهم بزنن و کوفتشون کنن؟!
حالا مداح میگه: "به زن به سینه ت به عشق امام حسین". نمی دونم معنی این خود زنی ها چیه!؟ اگر قرار هست یاد کسی رو گرامی بدارید و هرسال به یادش باشید کارهای دیگه هم میشه کرد! میشه خیلی جنتلمن بشینید و اگر کار خوبی کرده از خوبیهاش بگید، اگر هم کار خوبی نکرده دیگه بحثش جداست. الان هم یکی داره یه چیزایی میگه و بقیه هم مثل دیوانه ها وسط کوچه دارن جیغ و داد میزنن که به شدت روح و روان رو آزار میده!
خلاصه این صداها شدیدا آزار دهنده هستن! من آدم رُکی هستم اما به دلیل اینکه یه موقع از تخمهای مبارکم آویزون نشم توی این مورد اصلا جرات نمیکنم که بخوام برم اعتراضی کنم و بگم آقا آرومتر نوحه بخون، آرومتر طبل بزن! نمیگم عزاداری نکنند، هرکاری دوست دارن بکنن، اما آرامش رو از بقیه نگیرن و باعث آزار روح و روان و بعضی وقتها جسم دیگران نشن! میگن ماه محرم ماه خون هست، توی این ماه خونریزی مغزی نکنیم شانس آوردیم...

۲ نظر:

  1. ناشناس۰:۲۰

    اگه پیش من بودی خودم میزدمت که خون بالا بیاری و یاد بگیری به مراسم عزاداری امام حسین اهترام بزاری

    پاسخحذف
  2. ناشناس۲:۲۰

    توی این دین فقط خود زنی و تجاوز و قتل و غارت هست و نه چیز دیگه

    پاسخحذف