مرا در شبکه های اجتماعی دیگر دنبال کنید

friendfeed ~~~~~~ twitter ~~~~~~ google plus

۱۳۹۲/۱۱/۰۲

نقد به سریال آوای باران و بازیگران ایرانی

با اینکه علاقه ای به تماشای فیلم و سریالهای ایرانی ندارم اما از هر سریالی که طرفداران زیادی دارد چند قسمتی نگاه می کنم تا بتوانم متوجه توانایی کارگردانان و فیلمنامه نویسان ایرانی و روند صعودی یا نزولی فیلم و سریال ایرانی شوم. به نظر من فیلم و سریال نباید تاریخ انقضا داشته باشد یعنی اینکه پس از یک بار که بیننده فیلم را مشاهده کرد، سپس بار دوم هیجان از سرش بیوفتد و پس از آن دیگر علاقه ای به دیدن فیلم نداشته باشد و یا نظرش به کلی درباره ی فیلم عوض شود و حسی که پس از اولین مشاهده داشت را دیگر نداشته باشد. متاسفانه اکثر فیلم و سریالهای ایرانی نه تنها تاریخ انقضا دارند بلکه کیفیت یک فیلم را هم ندارند و تنها برای تلف کردن وقت بیننده ساخته می شوند. 
در سریال آوای باران به دفعات می توان ضعف در فیلمنامه را مشاهده کرد. جریان سریال و واکنش شخصیتهای آن به اتفاقات داستان به حدی دور از واقعیت است که حتی داستان و روند این سریال را در کنار کارهای آماتور هم نمی توان گذاشت. از فیلمنامه گذشته، با اینکه این کار حتی از نظر بازی هم ضعیف است و تنها یکی دو بازیگر توانا در آن حضور دارند اما متعجبم که بازیگران توانای ایران چطور حاضر می شوند در سریالهای بی کیفیت بازی کنند، به نظر من بازیگر تنها کسی نیست که می تواند خوب در نقش خود فرو رود، بازیگر کسی است که با یک فیلمنامه ی حرفه ای و با یک تیم حرفه ای اعم از کارگردان و تهیه کننده و فیلمبردار و صدابردار و... کار کند. زمانی که بازیگران توانا هم در سریالها و فیلمهای بی محتوا و از هر لحاظ بی کیفیت بازی می کنند دیگر نمی شود که از بیننده گان ایرانی خرده گرفت که چرا برای سریالهایی مانند "آوای باران" خود را به آب و آتش می زنند و حتی برای پخش نشدن آن از سازمان صدا و سیما شکایت می کنند و با تماسهای مکرر خواستار پخش آن می شوند. گرچه از صدا و سیما انتظار مثبتی نمی توان داشت اما باعث تاسف است که این سازمان بودجه فرهنگی و هنری مردم را برای تولید آثار بی محتوا و بی ارزش صرف می کند.
Avaaye baran

۱ نظر:

  1. movafegham ba nazareton.serialhay ma bi mohtava o zaeef az har nazar hastand.va moteasefane mardom ham charei nadaran,hamin serialhaye abakio negah mikonan ke hich bare mosbati nadare.vase hamine ke miran samte film o serialhaye torki.filmnamehamon be shedat zaeef o sathie,bazigardana kareshun zaeeftar va ela akhar...

    پاسخحذف